Ölü Ruhlar Ormanı

6 Ekim 2012 Cumartesi

En başta söylemem gereken şey, kitabın kapağına bakıp da aldanmayın. :) Kapak, fantastik bir kitapmış etkisi veriyor; yani ben ilk gördüğümde öyle düşünmüştüm, ama değil. Gerilim/macera türünde bir roman.

Bu kitabı daha önce bir defa elime aldım, o sıra Homeless arkadaşımız, güzel bir kitap değil demişti, sanırım onun etkisinde kalarak, ben de beğenmeyeceğimi düşünüp, bırakmıştım. Sonra aradan bir yıl geçtikten sonra, kitabı tekrar elime aldım vee ahh ahh kafalarımı nereye vursam oldum, sen neden başkasının sözünden etkilenirsin ki oldum, oldum da oldum. :)) Çünkü kitaba tek kelimeyle "bayıldım!" Okuduğum en iyi gerilim/macera kitaplarından biriydi. Kitabı çok kısa sürede bitiremedim, çünkü malum okul, iş, proje derken kitabı ancak yatmadan önce okuyabildim. Her gece 1-2 bölüm okuya okuya da kitabı bitirmem uzun zaman aldı. Zamanım olsa çok rahat 1-2 günde bitirirdim. Gerçekten beğendim, insanı sarıyo, kendinizi olaya kaptırıyorsunuz ve şimdi ne olacak düşüncesi kafanızdan hiç gitmiyor. Hem okurken de, bir çok konu hakkında fikir sahibi oluyorsunuz. Hiç boş bir kitap değil. Yazarı bu konuda tebrik etmek lazım, gerçekten iyi bir bilgi birikimini ortaya koymuş.

Kitapta bir yamyam katil var. Katil, kurbanlarının bacaklarını kollarını koparıyor, yerlerini değiştiriyor, kemiklerine kadar etlerini yiyor, bir nevi ayin yapıyor. Ve seri cinayetler başlıyor. Baş karakterimiz yargıç Jeanne'de katili bulmaya çalışıyor. Kitabın sonunu söyleyip, güzelliği bozmak istemiyorum, ama sonunu da çok beğendim. 

Grange ile bu kitap sayesinde tanıştım ve eğer tüm kitapları da böylesine güzelse, hepsini almayı planlıyorum. Özellikle yeni çıkan "Sisle Gelen Yolcu" listemin ilk sırasında. :)

Hem yazarı, hem de bu kitabı herkese öneriyorum. :)

2 yorum:

  1. BeyazKitaplık dedi ki...:

    Grange'i çok severim Ölü Ruhlar Ormanı'na kadar yazdığı tüm kitapları okudum. Grange hayranı bir kaç kişiden Ölü Ruhlar Ormanı'nın aynı tadı vermediğini duyunca, sizin gibi ben de etkilendim ama görüyorum ki etkilenmemek lazımmış. İnşallah ben de okurken sizin kadar keyif alabilirim.

  1. 3k dedi ki...:

    Ben Grange ile ilk defa bu kitapla tanıştım, ve ah keşke daha önce tanısaymışım dedim. :) Yalnız kitap için ufak bir not düşmek isterim: Kitabın başındaki giriş bölümleri biraz sıkıcı gelebilir, ama sonlara doğru, heyecan artıyor. :) O yüzden başında sıkıcı gelirse, hemen bırakmayın. Keyif alacağınızdan eminim. Ancak, şu an Emanetçi kitabına başladım, Grange'den daha rahat okunduğunu da itiraf etmeliyim. Eğer CSI:NY falan seviyorsanız, Emanetçi'yi kesinlikle tavsiye ederim. :) Hatta Ölü Ruhlar Ormanından önce onu okuyun derim. :))

Yorum Gönder