Misafir Dediğin Misafirliğini Bilecek!!!

2 Şubat 2012 Perşembe

Evinize birini davet edebilirsiniz, biraz hoşbeş biraz sabah kahvesi için... Ama o misafir, ne zaman kalkacağını, ne zaman geleceğini bilmeli değil mi? Ben insanların empati yeteneklerinden yoksun olmalarından nefret ediyorum! Kendilerine yapıldığında, anlatırken esefle kınadıkları şeyleri bir başkasına, kendileri hiç düşünmeden yapabiliyorlar. Bu ne rahatlık!

Misafir dediğin bence rahatsızlık vermeyendir. Ev sahibi misafirinden, misafirinin rahatlığından, geldiği saatlerden rahatsız oluyorsa ben bunun adını densizlik koyarım! Kardeşim siz evinizde öğlen yemeği yemiyor musunuz? Öğlen yemeği saatine kadar oturulunur mu ya da tam öğlen yemeği saatinde misafirliğe gelinir mi? Eeee be kardeşim hiç mi düşünmezsiniz bu insanlar öğlen yemeklerini yediler mi, müsaitler mi, hastaları mı var? Belki benim sana yetecek kadar yemeğim yok. Saat olmuş 15.20. Çay yaparsın derler ki ne gerek vardı? Kardeşim o çay sana değil ev sahipleri aç olduğu için yapıldı eee be empatiden yoksun insan! Bir de kendileri yetmezmiş gibi bu tip misafirler koca sesleriyle gelirler. Evde uyuyan mı varmış hasta mı varmış ders mi çalışan varmış umurlarında bile olmaz!

Bir de ikiyüzlü/riyakar insanlar vardır! Asıl bu insanlardan korkacaksın! Bu tipin insanları kalkacağım ayakları yapıp en can alıcı noktadan vururlar. Ev sahibine ben gidiyorum diye yalandan söylemek. Eeee be arkadaşım gerçekten gidecek insan dürtüm dürtüm dürtünmez. Hazırlanır ve öyle ev sahibine ben gidiyorum der. Öyle belden aşağı vurmaz.

Misafir dediğin hasta olduğunu bildiğinde ya da hastan olduğunu bildiğinde senin iyi niyetini su istimal etmemeli. Çoluk çocuk toplanıp güya hasta ziyareti niyetine gönül eğlendirmeye, zaman öldürmeye ya da çocuklarının gönlünü hoş etmeye gelmemeli.

İşin özü şu ki ben annem ve babamdan misafirliği iki kere düşünerek yapmayı öğrendim. Empati kurarak davranmayı kendime ilke edindim. Ben bana yapılmasını istemediğim şeyi bir başkasına yapmadım.

Benden size nacizane bir tavsiye, eğer misafirliğe gittiğinizde gerçekten misafir gibi algılanmak istiyorsanız, aradaki ilişkilerin cılkını çıkarmayın ve empati yapmayı ilke edinin. Sadece bu konuda da değil her konuda empati yapmak, yapabilmek size çok şey kazandırır.

0 yorum:

Yorum Gönder