Bu kitap sizi milyoner yapar

3 Şubat 2013 Pazar
Babam merak edip almış, al oku milyoner ol dedi dalga geçmek için bana. :) Ben de bu dönemlerde fazla vakit bulamadığım ve öyle bir hikayeye dalıcak kafa bulamadığımdan, çerez niyetine başladım okudum bu kitabı. Genelde bu tarz kitapları seven bir insan değilim ama adını okuyunca merak ettim. Neymiş ki acaba, ne anlatıyormuş ki diye başladım okumaya kısacası. Sonuç olarak bu kitap beni milyoner yapmadı, açıkcası söylemek gerekirse bana pek bir faydası da dokunmadı. Çünkü benim ilerlemek istediğim alanla ilgili değildi. Yani ben akademik olarak ilerlemek istediğim için bana yol gösterici olmadı. İleride satış işiyle uğraşacak kişilere ise faydalı olabilecek bir kitap diye düşünüyorum.

Arka kapağı şu şekilde:

"Büyümeye istekli olmak ve zirveye yerleşmek, iş alanında yer alan herkesin hedefidir. İster bir banka müdürü, avukat ya da muhasebeci olun; yeni müşteriler ya da müvekkiller kazanmak ve onlarla olan ilişkilerinizi sürdürmek ana sorumluluğunuzdur. Yine de pek çok kişinin "satış" işlerine karşı doğal bir korkusu ya da nefreti vardır.

Yeni bir iş hayatı kazanmak, işini ilerletmek isteyen fakat doğru tecrübe ve eğitime sahip olmayan herkese, ilham verici yollar gösteriyor. Richard Denny, size zorlayıcı ya da saldırgan olmadan nasıl satış yapacağınızı anlatıyor. Ayrıca müşteri kazanmanın ve elde tutmanın tüm önemli yönlerini ele alıyor. Kitabın ilk sayfasından, sonuna kadar; size ilham verip motive ederek, başarılı olmanız için gereken yeteneği ve güveni kazandırıyor.

Richard Denny, birçok eser yazmıştır ve otuzun üzerinde eğitici video yayınlamıştır. Selling to Win, Succeed For Yourself, Motivate To Win, Speak For Yourself, Communicate To Win adlı beş kitabı uluslararası çoksatanlar arasına girmiş; 46 ülkede satılmış ve 26 dile çevrilmiştir."

Benim izlenimlerime ve aldığım önemli notlara gelince:

* Yan ürün satışı önemlidir.
* CRM ile müşteri kaybı engellenmelidir.
* Empati yapmak başarı için mutlaka gereklidir.
* Dengeyi bulmalısınız.
* İkna kabiliyetinizi geliştirmelisiniz.
* Duygusal Zeka önemli bir yer kaplar.
* Zaman yönetimi önemlidir.
* Beden dilini doğru kullanabilmeli ve doğru anlayabilmelisiniz.
* Planlı olmak gerekir.
* Belli bir stratejiniz olmalıdır.
* Müşteri ve satış odaklı olmak önemlidir.
* Asıl gerçekler hata yapılarak öğrenilir.
* Doğru soru sorma becerisi elde etmelisiniz.
* Olumlu düşünün, olumlu olsun.
* İlişkilerinize değer verin.
* Beynimiz bizim en kıymetlimiz...

Aslına bakarsak, çoğumuzun bunları daha önceden de duyduğunu düşünüyorum. Bu konularda bir şeyler öğrenmeye çalışmak ve bu konularda kendini geliştirmek benim için sıkıcı iş. Belki de o yüzden normal iş hayatını istemiyorum, kim bilir.

Satın almak için:
İnsancıl Sahaf --> TIK TIK 
Türk Kitabevi --> TIK TIK 
Nadir Kitap --> TIK TIK 
Ya da bana ulaşabilirsiniz. :)

Sevgiyle Kalın,

0 yorum:

Yorum Gönder