Yaz Mevsimi : Oje Temizliği

8 Temmuz 2013 Pazartesi

Malum yaz gelince ( gerçi bizim anneler bahar yapar ama! ) ben de ufaktan temizlik yapayım dedim. Tüm ojelerimi elden geçirdim. O kadar eski zamanlardan kalma ojeler buldum ki, şaşırdım kaldım. Artık ne kadar uzun zamandır kontrol etmemişsem onları! Ancak şunu farkettim ki, bir çoğu hala normal, hiç koyulaşmamış, topak topak olmuyor sürerken. Ama resimde de görmüş olacağınız gibi bazılarında "çökme" meydana gelmiş. Elimde sallayınca, azcık sağa sola kaydırınca düzeliyor ama! Sanırım ojelerin ölmemiş olmalarını bir çoğunu buzdolabında saklıyor olmama bağlamalıyım. =)

Bu gördükleriniz, o kutu içinden sağlam çıkamayanlar. Judi markalı ojelerin bir çoğu ölmüştü. Nereden, ne zaman alındıklarını bile hatırlamıyorum o derece ama. =)

Şurdaki Golden Rose 2000 numaralı mavi ojenin bozulmuş olmasına çok üzüldüm mesela. Çok severek kullandığım bir oje ve renkti. Ama öyle bir koyulaşmıştı ki, ele sürmek imkansız hala gelmişti.

Biten ojelerimin hala duruyor olmasına ne demeli peki? Resimde görülen 3 adet parlatıcı (renksiz) oje mevcut ve içlerinde yok denecek kadar az oje var. Ne demeye onları bugüne kadar saklamışım, cidden ben de merak ediyorum. :)
Bunlar ise o kutudan sağlam bir şekilde kurtulanlar. Böyle yukarıdan çektim, markaları falan gözükmüyor biliyorum ama zaten zamanla hepsini sürüp anlatacağım için ( bendeki bu post girme tembelliği varken, uzun bir zaman demek oluyor tabi bu :)) göstermedim kasıtlı olarak. :) Ama şunu söyleyebilirim ki, sağlam çıkan ojelerin markaları çoğunlukla Flormar ve Linette. Linette'yi bilmeyen olabilir, bilmem kaç yıl önce Amerikadan alınmıştı. Türkiye de var mı yok mu hiç bi fikrim yok ama bugüne kadar sağlam kalmış olmaları çok da kötü bir marka olmadığını anlatıyor bence. :)

İşte kısacası böylece biten / koyulaşan ojelerim gitti, geriye sağlamlar kaldı. Bir oje temizliği de böylece sona erdi. =)

Sevgiyle kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder