Bu Egoları Şişirsek de mi Saklasak?

2 Temmuz 2013 Salı
Oysa kitabın kapağını da adını da beğenmiştim, bir merakla başlamıştım kitaba...
AMA
Beğenmedim. Yapmacık geldi. Çok fazla soyut kavram kullanmışlardı bana göre; bu yüzden anlamadım. Kafam karıştı, okudum geçtim sadece. Sanırım kişisel gelişim kitapları da bu yüzden bana hitap etmiyor: çünkü anlamıyorum!

Kitap soru-cevap üzerine kurgulanmış. Cevapları evli bir çift (yaşam koçları) veriyor. Şimdi burada bir benzetme yapacağım ama lütfen kimse kusura bakmasın, sadece bana şunu anımsattı: True Blood izleyenleriniz bilir, orada vampirlere karşı olan ve babası öldürülmüş bir peder ve karısı vardır. Heh işte bu evli çiftin cevaplarını okurken, sanki cevaplar o karakterlerden geliyormuş gibi hissettim. Kafamda canlanan yüzler, mimikler hatta ses tonları onlara aitti.

Sorular çok mantıklı geldi. Hatta ilgimi bile çekti soruların çoğu. Evet bu benim de merak ettiğim bir soru diyebileceğim sorular vardı. Oysa cevaplar, verdikleri örnekler dışında anlamsız geldi bana. Bundan daha önce 2 kitap daha yazılmış. Sanırım onları okumadan, bu kitap anlaşılamaz bir durumda. He tabi siz daha önceden ÖZ, EGO, EVREN, OLUMLAMA gibi kavramların gerçekten neyi ifade ettiğini biliyorsanız ve yoga falan yapıyorsanız bir nevi anlama şansınız olabilir. Benim gibi bu kelimelerin bile gerçek karşılıklarını bilmeden okumaya kalktığınızda ise "fosss". :) O yüzden bu kitap hakkında tavsiye ediyorum/etmiyorum tarzında bir yorumda bulunamayacağım.

Kitabın arka kapağı şu şekilde verilmiş:

"Mükemmel bir ilişki,
Mükemmel iş,
Mükemmel kazanç,
Mükemmel dostluklar,
Mükemmel aile ilişkileri,
Mükemmel bir hayat,
ASLINDA YOKTUR...
    Varolan ilişkinize, işinize, dostluklarınıza, aile ilişkilerinize, hayatınıza MÜKEMMEL bir bakış açısı vardır.
    Biz bu kitapta, "kendi mükemmel" bakış açımızı paylaşıyoruz sizlerle. Bizim hayatımızı, tek kelimeyle, MÜKEMMEL hale getiren bakış açımızı. Hangilerine inanacağınız, hangilerini uygulayacağınız, hangilerine sırtınızı döneceğiniz, tamamen size kalmış.
    Teorilerden uzak, sadece yaşanmışlıkların paylaşıldığı yolculuğumuza, sizleri de davet ediyoruz.
Hoşgeldiniz.
Aykut & Esra"

Sevgiyle kalın.

2 yorum:

  1. Oylesine Biri dedi ki...:

    bence yazarı ilk kez okumak için yanlış bir seçim bu kitap. ben de aynı hataya düşmüştüm. yazım da burada:)
    http://blogumabandim.blogspot.com/2013/02/bu-egolar-sisirsek-de-mi-saklasak-aykut.html
    sevgiler

  1. 3k dedi ki...:

    Evet, kesinlikle katılıyorum. Önceki kitaplar olmaksızın pek anlamı olmuyor bu kitabın. :)

Yorum Gönder