Film Önerme / Önermeme

29 Haziran 2014 Pazar
Son zamanlarda bulunduğum mekanlar neticesinde falan oldukça film izleme moduna girdim. Her güne 1 film gibi bir durum içerisindeyim. Hal böyle olunca da izlediğim, beğendiğim filmleri önereyim, belki siz de izlersiniz dedim. :) Hem sahura kadar oturanlar olduğunu bildiğimden belki zamanlarını film izleyerek geçirmek isteyenler de olabilir hani... :)

Filmlerin hiçbiri için konu yazmayacağım, ben genelde bir filmi izlemeden önce konusunu okumam. Okumadığım zaman daha adapte oluyorum ve film daha zevkli geliyor. Her anını, her dakikasını ayrı ayrı özümsüyorum. :P Yine de "konusunu bilmeden film izlemem ben!" diyen olursa diye konusuna bakabileceğiniz linkleri de ekleyeceğim. :)

İlk önerim Ender's Game! 2013 yapımı harika bir bilim-kurgu! Türkçe adı Uzay Oyunları. Strateji, hırs, kazanma azmi, zeka, aksiyon, fantastik... Hepsi filmde mevcut ve görsel efektler hiç komik gelmiyor. Ben oldukça gerçekçi hissettim (Film 2070 yılında geçiyor ama bence 2070 yılında teknoloji bu kadar çok gelişmemiş olacak.) Konunun bazı yerleri hafiften saçma gelebilir ama o kadarcık olur yani. :) Sıkılmadan izlediğimi söyleyebilirim. Puanı bol olan bir insan olarak (sınav kağıdı okurken de bol kepçe verenlerdenim. :P) 5 üzerinden 5 puan alır benden! :)) - Film hakkında detaylı bilgi için: "TIK TIK"
2.önerim The Host. Türkçe ismiyle Göçebe. 2013 yapımı bir film. Bilim kurgu, aşk, dram, duygusallık, aksiyon... Her birinden birer parça mevcut. Olaya uzaylılar da karışıyor. Bu yönüyle fantastik. Bazı görsel efektler olmamış, yani komik gelebiliyor. Ama detaylara çok fazla inmeden, olayı bir bütün olarak ele alırsanız gerçekten beğeneceğinizi düşünüyorum. Ayrıca şöyle notlar düşmem lazım: Başroldeki kızı pek sevemedim, yani tip falan olarak... :) Filmin sonlarına doğru da sarışın bir bacımızın mutluluktan ağlayışı var ki, gerçekten çok başarılı! Zaten filmi daha çok aşk- duygusal sahneler üste taşımış. (puan olarak) Buna da 5 üstünden 5 veririm. :) Film hakkında daha fazla detay için: TIK TIK
3.önerim Elysium. Yine 2013 yapımı. Geçenlerde "Flight Plan" isimli filmi izlemiştim, yakın arayla bu filmi de izleyince şunu anladım ki Jodie Foster'ın oyunculuğuna diyecek laf bulamıyorum. Gerçekten karakterine mükemmel şekilde bürünüyor. Matt Damon da tabii ki oldukça iyi isimlerden biri. Bu filmimiz de bilim kurgu. :) Aksiyonu mevcut. Diğer 2 filmden ayrılan özelliği ise bunda uzaylılar yok. :) Bu sebeple daha gerçekçi. 2154 yılında geçiyor, o zamanda gerçekten böyle şeyler olur mu acaba diye düşündürüyor insanı. Bu sebeple bilim-kurgu sevmeyen bizim evdekilere zorla izlettireceğim bu filmi. Biraz da onlar düşünsün. :) Puanım 5 üzerinden 4 olur, çünkü olacakları tahmin ettim. :)) Detaylı bilgi için TIK TIK
Son filmimiz ile After Earth. Yine 2013 yapımı. Türkçe adı Dünya: Yeni Bir Başlangıç. Aksiyon, daha çok macera, bilim-kurgu ve fantastik ağırlıklı. Yine uzaylılardan nasibini almış bir film. Görsel efektlerin bazıları oldukça komik geldi. Yukarıda bahsettiğim filmlere göre benim gözümde daha aşağıda kaldı. Yine de vakit geçirmek için izlenebilir. Puanım 5 üzerinden 3 olur. :) Detaylı bilgi isterseniz: TIK TIK

Böylece hepsi de bilim-kurgu kategorisinde olan 4 filmden bahsetmiş oldum. Aynı tür filmlerin bir araya toplanmış olması da hoş oldu bence. :)

Yeni film önermelerinde görüşmek üzere,
İyi iftarlar, hayırlı ramazanlar...

Sevgiyle kalın.
-3k-

0 yorum:

Yorum Gönder