Vittorio,The Wampire

13 Mart 2012 Salı

Geçen hafta okumayı bitirdiğim Anne Rice romanı.(Anne Rice'ı bilmeyenler için,Interview with the Wampire kitabının da yazarıdır.)

Benim elimdeki baskıda kitabın kapağı daha farklı.Tersten durmuş,siyahlar giymiş bir kadın (!) var.Dolayısıyla en başından beri ben Vittorio'yu kadın olarak düşünürken,babasıyla bir konuşmasında,babasının "oğlum" demesi üzerine,noluyoruz lan,bu karı, erkek miymiş moduna girdiğim bir roman. 

Erkek olan Vittorio,roman boyunca nasıl bir vampire dönüştüğünün hikayesini anlatıyor. Bazı yerleri komik,bazı yerleri dramatik,bazı yerleri çok edebi kitabın. Şöyleki vampirler,bunun ailesinden haraç istiyorlar.Vermeyince Vittorio'nun tüm sülalesini deşiyorlar.Kadın vampirlerden biri ise,Vittorio'ya aşık oluyor,ona kıyamıyor ve onu öldürmüyorlar.Tabi Vittorio,intikam ateşiyle doluyor.Bazı yerleri atlıyorum,vampirlerin bulunduğu yere geliyor hepsini öldürmek için.Yalnız terbiyesini hiç bozmuyor."Efendim,neden ailemi öldürdünüz" gibi edebi cümleler okuduğumu hatırlıyorum. İşte bu kısımları bana komik gelmişti. Her neyse,sonuç olarak tüm vampirleri öldürüyor ama ona aşık olan vampire kıyamıyor.Daha sonra bu vampir karı,eğer benim kanımı içersen ben günahlarımdan arınırım diye kandırıyor bunu.Bizim sazanda hemen atlıyor,kanı içiyor ve vampir oluyor! (Evet,burası da komik gelmişti.) Sonunda, her insan ruhunun bir ışık saçtığını ve bu ışığı söndürmenin onun için ne kadar zor olduğunu söylüyor.

Bu kitap,zamanında "New York Times BestSeller" olmuş.O yüzden merak ettim,aldım okudum. O kadar iyi olduğunu düşünmesem bile okumaya değer bir kitap bence.

1 yorum:

  1. Homeless dedi ki...:

    Ahahaha ben bu kitabı okumuştum.Geçen telde konuşurken anlatmaya çalıştığım buydu işte.:D Kapaktan tanıdım.:D

Yorum Gönder