Zaman Çarkı

24 Mart 2012 Cumartesi

"Sil Baştan'ın Yazarından" sloganı ile sükse yapmış ( yapmaya çalışmış ) kitap.

Kitabın kapağını elime alınca, ölümsüzlük ceza mı ödül mü temalı , çekici ve çarpıcı  başlığını okuyup, aha bunda güzel bişeyler yazıyodur, kurgusu değişiktir , acaba sonunda ne olur gibi düşüncelere dalıp okumaya başladığım ama maalesef aradığımı bulamadığım bir kitap. Bir kere kitap içinde geçen isimleri kafamda tutmakta çok zorlandım. Fransızca ( sanırım ) ağırlıklı, uzun uzun isimler.. Sürekli ulan bu kimdi ya diyip kitabın sayfalarını çevirdim. Bilmemne kralı ölünce , yerine bilmemne oğlu gelicek de derken bilmemne kraliçesi, bilmemne rahibesi çocukları büyütücek de.. Kısacası kitabın başlarında, kitaba adapte olmak da çok zorlandım.

Sonra, daha önce okuduğum bir çok kitapta yaşadığım, ulan şimdi nolucak ya  uykum da geldi ama kitabı bırakmak istemiyorum, şu bölümü de okuyım, ondan sonra yatarım olayını bu kitabı okurken hiç yaşayamadım. Evet okudum, ama heyecansız bir şekilde, zaman öldürmek adına.

Kitap boyunca, ölümsüz olan kadın , sürekli çevresinde sevdiği insanların ölümlerine tanık oluyo ve hiç yaşlanmadığı için de sürekli yer değiştirmek zorunda kalıyo. Kitabın seyri tamamen böyle. Ve bu nedense çok itti, çok sıktı. Beklediğim gibi bir ilginçlik hiç olmadı. Sürekli monoton bir seyir çizmiş yazar.

Kitabı okurken hep bir ümit, sonunda iyi birşeyler olucak, etkileyici bir son olucak, yok artık falan dicem diye bekledim ama nafile. Bana göre tamamen fos bir son oldu. Bu muydu yani sonu, diye kalakaldım. Okunası bir kitap, zaman geçirmek için okunabilir bir kitap ama büyük beklentileri olanlar için de hayal kırıklığına sebebiyet olacak bir kitap.

0 yorum:

Yorum Gönder