Sistem

9 Mart 2013 Cumartesi

Malum bütün gün deney yapmakla geçti saatlerim, deneylerin sonuçları da uzun sürünce ve sürekli olarak takılma var mı yok mu diye kontrol etmek için bilgisayar başında olmanın zorunluluğundan, deney aralarında kitap okudum ben de: Dolayısıyla 1 günde bitmiş oldu kitap!

İlk diyebileceğim: Tüm bilgisayar mühendisleri ve yapay zekaya ilgi duyanlar okumalı bu kitabı. Resmen kitap bizim için yazılmış: Kitabı yapay zeka üzerine doktora yapmış olan Karl Olsberg yazmış. Kesinlikle kendisiyle tanışmak istiyorum şu an. :) O derece sevdim kitabı ama kitap biter bitmez de içimi bir korku kaplamadı değil! Kitaptakiler ya gerçek olursa diye düşünmeye başladım ben de. :) Sanıyorum ki, kitabı okuyan bir çok kişi "adamda ne hayal gücü varmış be!" deyip geçiştirecek bunu ama ben "neden olmasın yaa aslında düşününce çok mantıklı" şeklinde bir fikre sahibim.

Konu ne derseniz, hemen arka kapağındaki yazılanlara dikkat çekmek isterim:

"Adı: Pandora
Türü: Yeni nesil bilgisayar virüsü
Özellikleri: Öğreniyor, büyüyor, öldürüyor

Hissedarlarına yapacağı sunumda, kurucusu olduğu yazılım şirketinin geliştirdiği ve Google'la rekabet edebilecek arama motorunu tanıtan Marc, yarattığı yapay zekanın yalnızca birkaç küçük kusuru olduğunu sanıyordu. Yazılımın hazırlanmasında çalışan iki programcının esrarengiz ölümünden sonra, virüsün dünyadaki internet ağına hızla yayıldığı ve ulaştığı her yerde korkunç bir kaos ve yıkım yarattığı anlaşıldığında, işlemediği iki cinayetin zanlısı olarak aranmaya başlamıştı bile. Eski çalışanı Lisa ile birlikte bu yapay zekanın üstesinden gelip dünyayı kurtaracak bir antivirüs programı yazmak için ölümüne bir savaşa giriştiler. Ama daha hiçbir şey görmemişlerdi...

Bilgisayarlarının, açıp kapadıkları basit makineler olduğunu düşünenler! Düğmeye basmadan önce bir kez daha düşünün!"

Konusu böyle, türü ise gerilim. Çok fazla gerilmedim açıkcası ama oldukça meraklandım. Her bölüm bittiğinde - ki bölümler oldukça kısa ve bağlantılıydı - yeni bölüme hemen başlamalıyım şeklinde hırslandım hatta. Dolayısıyla da 375 sayfa uzunluğundaki kitap çatır çatır bitiverdi bir günde ve kesinlikle arkasında da etki bıraktı. Etkilenmemin sebebi, zaten bu konuya ilgi duyduğum için olabilir. O yüzden tavsiyem bu konu hakkında hiçbir fikriniz yoksa, önce biraz fikir edinin daha sonra alın elinize kitabı.

Kitap için yapabileceğim tek olumsuz şey, çok fazla karakterden bahsedilmiş olmasıydı. Kitabın en başından itibaren karakter isimlerini ve neci olduklarını not aldım, böylece konularda ve bölümler arasında hiçbir kopukluk olmadan tamamladım kitabı.

Bilgisayarcılar, mutlaka okuyun!

Kitabı satın almak için:
Kitap Yurdu: TIK TIK
İlk Nokta: TIK TIK
İdefix: TIK TIK
D&R: TIK TIK
Ya da bana müracaat edebilirsiniz.


Ayrıca kitabı bana alan(!)- birlikte aldığımız- Barsh'a da burdan sevgiler ve teşekkürler!
Sevgiyle kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder