S Topluluğu

20 Nisan 2013 Cumartesi

"Vampir kitabı." Ama bildiklerimizden farklı.
Kapak tasarımı gayet yerinde ve uyumlu.
Konusu merak uyandırıcı, her bir bölümde daha çok okunası.
Kitap biraz "kendini buluş", biraz "aşk", biraz "dram", biraz "edebi", biraz "macera", biraz "fantastik"...

Vampir kitaplarından hoşlananlar, hatta vampir kitabı yazmak isteyenler(!) mutlaka okumalı. Bildiklerimizin ötesinde, değişik bir dille ve detaylı olarak yazılmış. Detaylı olması hiç sıkmadı beni, aksine yeni şeyler öğrenmeme vesile olduğu için daha çok sevdim.

Edgar Allan Poe ismini bu kitapta da duydum. Artık onun gerçekten de "onlardan biri" olduğuna inanasım geliyor. :)

Arka kapak:

"Duman dolu bir odada uyandım. İçeride pencere yoktu. Kapıyı açtığımda dumanın koridorda daha yoğun olduğunu gördüm. Havalandırma çalışmıyordu, ışıklar da kapalıydı.

Babama seslendim. Mutfak yönünden gelen alevlerin nabzını duyabiliyordum. Bir daha seslendim ona. Sonra öksürmeye başladım.

'Düşün, yavaş düşün.' dedim kendime. Ancak zihnim fikirden fikre atlıyor, nabzım gitgide hızlanıyordu. Ciğerlerim yanıyordu, hızlı hızlı soluyordum. Nefesimi tutmuştum, zihnim yine kendi kendine küçük bir şarkı mırıldanmaya başlamıştı: Sakin ol, sakin ol.

Kurtulacaksın...

Sakin ol...

***

Ya ailenizle ilgili bildiğiniz her şey yalanlardan ibaret olsaydı?

Ya yalanlar çatırdamaya başladığı zaman altlarındaki karanlık ve derin, ama aynı zamanda da ilginç gerçek sizi içine çekseydi?

Rüyalarınız bile yabancı gelseydi size?

Bir gün kendinizi ölümlü ve ölümsüz iki dünya arasında sıkışmış buluyorsunuz, aynı zamanda kısa bir süre içinde hayatınızın en önemli kararını vermek zorunda olduğunuzu farkına varıyorsunuz...

Siz olsanız ne yapardınız?"

Bu arka kapağı okuduğumda "ölümlü ve ölümsüz" lafını görür görmez, almalıyım bu kitabı dedim. Niye bilmiyorum ama fantastik kitapları daha çok seviyorum, sanırım onların insanların hayal dünyasını geliştirmede daha etkiliği olduğunu düşünüyorum.

Sevgiyle kalın.
3k

0 yorum:

Yorum Gönder