Ayrı Hayatlar

19 Mayıs 2013 Pazar
Sonunda bitti! Başlayalı neredeyse 2 ay oldu ve sonunda bitti! Bu kadar geç bitmesinde işlerimin yoğunluğu da sebepti ama en büyük nedeni kitaptı. Beğenemedim, beni çok sarmadı, sevemedim.

Bölümler uzun yazılmış, "zaman" kavramı bir ileri bir geri yapıyor ve bizim YeşilÇam yanında halt yemiş! O derece olaylar olaylar :)) Böyle olunca da bana pek hitap etmedi açıkçası.

Kitap yorumlarında konuyu anlatmayın, bize merak edicek bir şey kalsın diyen okurlar olduğundan dolayı ben de konuya dalmadan sadece arka kapağı ve ön sayfasından ufacık bir paragraf paylaşmak istiyorum:

Ön sayfasında şöyle bir yazı mevcut:

"...Ayrı Hayatlar, şefkatli ama bir o kadar da korkusuz bir dürüstlük ve esprili ve zeki bir üslupla okuyuculara, aile bireylerini sonsuza kadar birbirine bağlayan yanılgıları, inkarları ve kaçınılmaz gerçekleriyle. McKotch ailesini yakından inceleme fırsatı veriyor."

Arka kapakta yapılan yorumlardan bazıları ise şu şekilde:

"Bu kayda değer romanın merkezindeki rahatsızlık, insanlık hallerinin ta kendisini anlatıyor. Jennifer Haigh, kıvrak zekasıyla hayat verdiği karakterlerin, kalpleri ve zihinlerini derinden kavrayarak bir ailenin sorunlu geçmişinin yayılarak genişleyen, duygusal olarak bizleri saran bir dökümünü çıkarmış."

"Eserlerinde zamanla mizah, zarafet ve edebi aşk imzasıyla sivrilen Jennifer Haigh hep kaçmaya can atıp yine de, tekrar ve tekrar geri döndüğümüz, tutku ve eylemlerimizin arapsaçına dönüp bize şekil verdiği aile kavramını irdeliyor. Ayrı Hayatlar gerçekçi, merak uyandıran ve dokunaklı bir roman."

Dokunaklı denmiş ama son zamanlarda ne kadar sulu göz olduğumu düşünürsek, bu kitapta ağlamadıysam pek de dokunaklı değilmiş sanırım. :)

Yazar ödül almış bu arada bunu da dikkate almak gerekebilir kitabı okurken. :)

Kitabı okumak isteyen (almak isteyen) olursa da bana başvurabilir. 2 TL gibi bir fiyata satmayı planlıyorum. Keza okunacak bir sürü kitap biriktirdim. :)

Sevgiler

0 yorum:

Yorum Gönder