Vampir Avcısı: Abraham Lincoln (2012)

4 Mayıs 2013 Cumartesi

Yapımcı koltuğunda şu ismi görür görmez, o filmi izleme isteği oluşuyor bende: "Tim Burton". Eh bir de konu da fantastik olup, vampirler içerdi mi o film kesinlikle en kısa zamanda izlenmelidir benim için! Bu filmi vizyona girdiğinde izlemeyi çok istemiştim. Ancak bir türlü fırsat olmadı ve gidip izleyene kadar vizyondan geçti gitti film. Şimdi düşünüyorum da kim bilir ne güzel olurdu o efektleri kocaman ekranda, acayip gürültülü (!) ortamda izlemek. :) Ne yapalım, artık bununla idare edicez. :))

Vampir filmlerine karşı hep bir ilgim oldu. Bu ilgi zamanla geçer mi bilmiyorum ama geçmemesini de umut ediyorum açıkçası. İzlediğim ve beğendiğim filmler arasında hemen yerini aldı "Vampir Avcısı: Abraham Lincoln". Nasıl almasın ki? Efektler gayet gerçekçi, intikam var, dram var, mücadele var, yine aktı akacak şekilde gözyaşlarım var. (Yahu bir film izlerken kendimi nasıl kaptırıyorsam artık, böyle heyecandan mı sevinçten mi bilmiyorum ama gözlerim doluveriyor, böyle hem gülümsüyor hem de acık daha kassam ağlıycak hale geliyorum. :))


Ufak bir not belirtmek istiyorum. Yanınızda küçük çocuk varken izlemeyin bence. Etkilenme ya da korkma şansları olabilir. Çünkü hani böyle beklemediğiniz anda dat diye ya da horttt diye ortaya çıkan yüzü canavarlaşmış vampir falan var yani. :) Evde oturduğum yerde bir iki defa yerimden sıçradım, sinemada olsa hiç tahmin edemiyorum kendimi. :)) (Çok kaptırıyorum kendimi film izlerken. :( )

Filmin genel özeti şu şekilde:

"Başkan Lincoln'un annesi, doğaüstü bir yaratık tarafından öldürülür. Ve Başkanın artık tek tutkusu annesinin katillerini ve yardımcılarını yakalayıp öldürmektir."

Ancak burada hiç sanmıyorum ki sadece "fiziksel" öldürmeden bahsediliyor; bence film boyunca çok fazla üzerinde durulmuş "kölelik" kavramıyla birlikte "yoz görüşlerin" de öldürülmesi mevcut. Çünkü bir savaşı kazanmak için sadece fiziksel güç yetmez. Bir savaş, fikir ve ideallerle de kazanılabilir. Bu kapsamda film bittikten sonra da insanın fikri şu oluyor: "Vay be ne adammış bu Abraham Lincoln!" :)

Sevgiyle kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder