Küçük Aptalın Büyük Dünyası

20 Ocak 2012 Cuma


Bir solukta okudum!

Öyle bir okudum ki,kitabı elime ilk aldığımda aralıksız 168 sayfasını bitirdim! Gerçekten çok sardı.Gerçekten çok gerçekti,gerçekten ben de yaşadım,ben de hissettim.Gerçekten çok içtendi.

PuCCa'yı ilk ne zaman keşfettim hatırlamıyorum ama uzun bir süre blogunu takip ettim.İyi ki etmişim diyorum şu an.

Kitabı elimden bırakmak istemedim,kitap bitsin istemedim.Sınırsızca yazılmış olsa da ben sürekli okusam istedim...

PuCCa ilk kitabında eski sevgilileriyle başına gelenleri,yediği bokları,aile hayatını anlatıyor.Bir kadının günlüğünü okuyorsunuz.Hem de bir yazar yazmış gibi cümleler süslü olacak diye uğraşılmamış,argoya da yer verilmiş,küfüre de yer verilmiş.Yapaylığa dair ortada bir şey yok.Keşke diyorum önceden zaman bulup okuyabilseymişim.Ama anca kitabın 11.baskısı elime geçti,anca vakit buldum ve okudum.

Bilen bilir,Bir Genç Kızın Gizli Defteri diye bir seri vardı zamanında,İpek Ongun'un.Gerçi hala satılıyor diye biliyorum.Ama ben o seriyi okuduğum da - yanlış hatırlamıyorsam 7 kitaptı - ortaokula falan gidiyordum.Yıllar sonra,bunu okuduğumda aslında o kitaba da benzettiğimi farkettim.Ama bu çok daha iyiydi.Çünkü buradaki karakterler gerçekti,yaşanmışlıklar gerçekti.(Ya da bize öyle yedirdiler; insan artık hiçbir şeye güvenemez oldu!)

Kitap aslında bir çok anne-babanın eleştirebileceği türden bir kitap.Türk toplumunun baskın yapısı altında "terbiyesiz,açık-seçik" bir kitap aslında.Toplumun yargıladığı şeyleri o kadar açıkça ortaya döküyor ki PuCCa, bu kadar açık sözlü olmasına hayran oluyorsunuz.Bir çoğumuzun dışarıya söyleyemediği,yapamadığı şeyleri söylüyor,gerçekleştiriyor.Onun kıskandığı yerde siz de kıskanıyorsunuz,kızdığı yerde siz de küfrediyorsunuz,sevdiği yerde sizin de sevesiniz geliyor.

Tüm anneler,ablalar,kız kardeşler okusun.Hatta erkekler bile okusun bence.Belki bu kitaptan biraz etkilenir,öküzlüklerini de anlarlar.

Blogunu da merak eden olursa diye : PuCCa!

0 yorum:

Yorum Gönder