Yeni Gerilim Filmi Projem: Bys'den Ders Seçmek!

25 Ocak 2012 Çarşamba
Yılda 2 defa,bazılarımız için 3 de olabiliyor, bu işkenceyi çekiyoruz : Bys'den ders seçmek!

Diyorlar ki şu saatte açılacak sistem.O saatte herkes ders kontenjanları dolmasın diye sisteme girmeye çalışıyor.Sonuç ne mi oluyor ? Dakka 1 gol 1.Sistem mistem kalmıyor.Herşey çöküyor.

Ben hayatımda izlediğim hiçbir gerilim filminde,ders seçme zahmeti kadar gerilim,stres yaşamadım.Sistem açılsın telaşı,kontenjanlar dolmadan dersi seçelim telaşı,en sonunda da danışman onaylayacak mı telaşı? Onaylamaz da iptal ederse sıçtık,resmen sıçtık moduna giriş.

Geçen dönem en fecisini yaşadım bu durumun.Ben ezelden beri internet explorer ya da bazı durumlarda chrome kullanan bir kullanıcıyım.Ve ne hikmetse Bys sistemi bunları sevmiyor,bunlardan haz etmiyor.O sıralar bunu farkında da değildim.Sürekli bunlar üzerinden sisteme girmeye çalışıyordum.(Bu dönem anladım ki meğerse Bys ile firefox arasında gizli bir ilişki varmış,sevişiyorlarmış!) Dolayısıyla sürekli sunucu bulunamadı bilmemne niye hatalarla karşılaşıyor,çıldırıyordum.Eninde sonunda azim ettim,azimle sıçan duvarı delermiş misali girdim sisteme.Bir de ne göreyim,13 dersten kalmışım olarak gözüküyorum! Ulan hangi ara kalmışım o derslerden? O kadar uğraşıp didinip bir tarafımı yırtıp,proje yapıcam diye midemi mahvettiğim derslerden nasıl kalırım? Transkriptime bakıyorum,gayet iyi geçmişim,ortalama süper.Ders seçme kısmına bakıyorum,13 dersim var altta kalan.Her neyse,onları dikkate almadan seçtim derslerimi.İspanyolca alıcam alıcam diye yırttım bir tarafımı ve aldım,bir güzel sosyal seçmeliydi teknik seçmeliydi diye eşleştirdim ve danışmanıma yolladım.Sonra gittim,orada burada hava atıyorum,istediğim dersleri aldım İspanyolca bile seçtim heheyyy,siz kendi halinize yanın diye millete laf yetiştiriyorum.Sonra uzun bir bekleyiş oldu.Ben sürekli onaylanmış mı acaba diye bys'ye bakmaktan f5 tuşum aşındı.Bekledim bekledim,sonra ne göreyim? Ders seçme butonu yeniden aktif olmuş! Yani danışmanım beni iptal etmiş! Sebebi ne peki,sistemdeki sorun yüzünden alttan kalmış olarak gözüken 13 dersim.Benim yaptığım bir yanlışlık yok yani.O hatanın düzeltilmesini bekledim sonra.Yeniden ders seçimine oturdum ve hayal kırıklığı.İstediğim dersin kontenjanı dolmuştu! İşte bu durumdan nefret ediyorum,ağızlarını yüzlerini kırmak istiyorum o hataya sebep olanların.Sonuçta ne kadar ık bık olmaz böyle hakkım yendi diyecek olsam da,istediğim dersi alamadan seçimimi bitirdim.

Danışmanları da anlamıyorum ben cidden.Bu ders seçimi olduğu günler,bir dışarı çıkasıları geliyor,bir yemek yeme istekleri geliyor çözemiyorum.Arasan bulamıyorsun,mail atsan cevap alamıyorsun.Bilgisayar başında kendi kendini yiyorsun.

Ve geldik 2012'ye.2012 yılındayız Kadir Has sisteminin Bys'si hala çöküyor.Şu an derslerimi gene zorluk çeksem de istediğim gibi seçtim ve yolladım.Nasıl mı yaptım ? Firefox kullandım tabi.Okulun Firefox'a para falan yatırdığını düşünüyorum artık,şüphelerim var.Her neyse gene an itibari ile danışmanımı bekliyorum ve f5 tuşumu aşındırıyorum.Arada bi bys gene çöküyor,ama alıştım artık.Hoş görmeye çalışıyorum.Ha bu arada bys sistemini yapan hocamız okulda help desk kurmuş.Ne işe yarıyor gerçekten merak ediyorum. Gidip hocam ben bys'ye giremiyorum,sürekli çöküyor desem, ne cevap vericek diye düşünüyorum.Büyük bir ihtimalle 'yaeni' diyecek gibime geliyor,korkuyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder