Android projelerinde, özellikle oyun olanlarda ses, oyunun büyük bir parçasını oluşturuyor bence. Bu nedenle Android projesine ses eklemek ve onu çalabilmek önemli. Bakalım nasıl yapıyoruz?
· Bir önceki konumda bahsettiğim siteden, kumru sesi indirdim. (.wav uzantılı )
· Daha sonra Eclipse’de yeni bir Android projesi başlatıyoruz.
· res dizini altına geliyoruz, raw adında bir dosya oluşturuyoruz ve indirdiğimiz ses dosyasını da bu raw dosyasının içine atıyoruz:
· Bir buton yaratalım ve buna basılınca ses çıksın isteyelim. Bunun için main.xml içerisine geliyoruz ve bir buton yaratıyoruz:
<Button
android:id="@+id/sesbutonu"
android:text="Sesi Çal!"
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content" />
· Şimdi java dökümanımızın içine gidelim. Butonumuza erişelim, listenerı implement edelim ve OnClick(…) metodunu yazalım.(Burayı detaylı olarak anlatmıyorum, çünkü önceki derslerden bilindiğini varsayıyorum.)
package com.sesekleme;
import android.app.Activity;
import android.media.MediaPlayer;
import android.os.Bundle;
import android.view.View;
import android.view.View.OnClickListener;
import android.widget.Button;
import android.media.MediaPlayer;
public class SesEklemeActivity extends Activity implements OnClickListener {
/**Called when the activity is first created. */
Button sescal;
MediaPlayer mp;
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.main);
sescal =(Button)findViewById(R.id.sesbutonu);
sescal.setOnClickListener(this);
mp = MediaPlayer.create(this,R.raw.hardy98);
}
@Override
public void onClick(View arg0) {
// TODO Auto-generated method stub
mp.start();
}
}
Burada daha önceki örneklerde görmediğimiz sadece tek bir olgu var : MediaPlayer. Sesi çalmak için MediaPlayer sınıfını kullanıyoruz. Bunun için:
· Import işlemini gerçekleştiriyoruz:
import android.media.MediaPlayer;
· MediaPlayer cinsinden bir değişken oluşturuyoruz ve onun üzerinden dosyamızı çalacağımızı söylüyoruz:
MediaPlayer mp;
mp =MediaPlayer.create(this,R.raw.hardy98);
Burada dikkat etmeniz gereken şey “hardy98” benim ses dosyamın adı.
· MediaPlayerın çalışmasını ve sesi çalmasını sağlıyoruz:
mp.start();
Uygulamayı çalıştırdığımızda karşımıza sadece bir tane buton çıkıyor ve butona bastığımızda da benim kumrularımın sesini duyuyoruz. :))
Teşekkürler işime yaradı..